Raport zrównoważonego rozwoju 2023

Bycie godnym zaufania pracodawcą

Zobowiązania zrównoważonego rozwoju Biedronki na na lata 2021-2023

ZobowiązaniePostęp w realizacji strategii w 2023Etap realizacji
1.Promowanie integracji życia osobistego i zawodowego oraz elastycznego i zdrowego środowiska pracy poprzez wdrożenie polityki elastyczności i zapewnienie wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego dla ponad 90% pracowników. Ponadto firma dąży do osiągnięcia wskaźnika dobrego samopoczucia i globalnego wskaźnika zaangażowania równych lub większych niż 75%.*

* Wskaźnik dobrego samopoczucia i wskaźnik globalnego zaangażowania: mierzone za pomocą ogólnogrupowego badania satysfakcji pracowników, z uwzględnieniem odpowiednio wyniku sekcji „dobre samopoczucie” i „zaangażowanie”.

W 2023 roku oficjalnie we wszystkich spółkach Grupy została wdrożona polityka elastycznego czasu pracy, która obejmuje elastyczne godziny pracy i pracę zdalną. 100% naszych pracowników ma dostęp do usług wspierających zdrowie psychiczne, w tym do programu online „Spokojna Głowa” oraz konsultacji psychologicznych w ramach programu „Razem Zadbajmy o Zdrowie”. W ramach dążenia do osiągnięcia wskaźnika zadowolenia i zaangażowania w Badaniu Opinii Pracowników większego niż 75%, w 2023 roku na poziomie Grupy, Firmy i zespołów przeanalizowano wyniki ostatniej ankiety i opracowano oraz wdrożono plany działania.Częściowo zrealizowane
2.Wzmocnienie wsparcia udzielanego pracownikom znajdującym się w trudnej sytuacji z powodu wydarzeń kryzysowych w życiu społecznym i/lub rodzinnym, zapewnienie, że ponad 90% zgłoszeń dotyczących sytuacji kryzysowych spotka się z reakcją oraz w zależności od ich charakteru, z planem działania.100% zgłoszeń dotyczących nagłych sytuacji w życiu społecznym i/lub rodzinnym jest rozpatrywane przez odpowiedni dział w firmie. W ramach programu „Możesz Liczyć na Biedronkę” w latach 2021-2023 udzielono wsparcia 26 249 pracownikom znajdującym się w trudnej sytuacji.
100%
3.Promowanie poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych poprzez regularne działania uświadamiające i komunikacyjne, zapewniając:
  • moduł szkoleniowy dotyczący „Kodeksu Postępowania” dla wszystkich pracowników,
  • globalny program szkoleniowy dotyczący praw człowieka i praw pracowniczych dla osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych,
  • otrzymanie przez 100% nowych pracowników „Kodeksu Postępowania” i „Polityki Antykorupcyjnej” oraz podpisanie przez nich potwierdzenia przyjęcia ich do wiadomości.
Moduł szkoleniowy dotyczący „Kodeksu Postępowania” oraz globalny program szkoleniowy dotyczący praw człowieka i praw pracowniczych są w trakcie opracowywania.

W 2023 roku 100% pracowników dołączających do Biedronki otrzymało „Kodeks Postępowania” i „Politykę Antykorupcyjna” i potwierdziło zapoznanie się z ich treścią.
Częściowo zrealizowane
4.Przygotowanie do przyszłości pracy w dobie cyfryzacji, zapewniając rozwój pracowników i liderów poprzez:
  • oferowanie co najmniej 50 godzin szkoleń globalnych na pracownika, obejmujących szkolenia w programach przywódczych, a także szkolenia realizowane za pośrednictwem platformy samorozwoju;
  • stworzenie planów rozwojowych dla 80% kadry kierowniczej.
W 2023 roku wypełniliśmy to zobowiązanie ponad przyjęty cel, osiągając średnio 55 godzin szkoleń. Plany rozwoju dla kadry kierowniczej zostały przygotowane w 2022 roku i wdrożone w 2023 roku. 89% uprawnionych pracowników stworzyło swój plan.
100%
5.Stworzenie szans dla osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, w szczególności imigrantów lub uchodźców, osób narażonych na wykluczenie społeczne oraz osób z niepełnosprawnościami.*

* Zobowiązanie stworzone dla Portugalii, które zostało dostosowane przez Biedronkę do swoich potrzeb.

Największej grupie naszych zagranicznych pracowników pochodzących z Ukrainy pomagamy w jak najszybszej adaptacji w pracy także przez przygotowywanie materiałów wewnętrznych w języku ukraińskim. Dodatkowo, uruchomiliśmy dedykowaną infolinię w języku ukraińskim, która wspiera kandydatów w procesie rekrutacyjnym.
100%
6.Wzmocnienie promocji równości płci w całej Grupie poprzez:
  • poprawę metodologii określania i monitorowania nierówności pomiędzy mężczyznami i kobietami,
  • zmniejszenie nierówności płacowych pomiędzy mężczyznami i kobietami, mierzone wskaźnikiem płac kobiet i mężczyzn20 i oparte na roku 2021 (97,6%), raportowanie tego wskaźnika także w Biedronce,
  • przeszkolenie co najmniej 50% kadry kierowniczej w zakresie odpowiednich treści, takich jak nieświadome uprzedzenia.
Monitorowanie głównych wskaźników związanych z płcią oraz poprawa metodologii określania i monitorowania nierówności były priorytetami w całym cyklu 2021-2023. W 2023 roku rozpoczęto globalną diagnozę wszystkich praktyk zarządzania z perspektywy równości płci, aby lepiej zidentyfikować potencjalne nierówności i podjąć działania w ich kontekście. Globalny wskaźnik równości wynagrodzeń między płciami nadal wzrastał, osiągając 98,5% na koniec 2023 roku (wzrost o 0,9 p.p. w porównaniu z 2021 rokiem), zbliżając się tym samym do pełnej równości. Moduł szkoleniowy dotyczący nieuświadomionych uprzedzeń jest w trakcie opracowywania.Częściowo zrealizowane
7.Wzmocnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy, aby zapobiegać wypadkom przy pracy, osiągając do 2023 roku i w skali globalnej zmniejszenie wskaźnika częstotliwości do 12,50, a wskaźnika ciężkości do 0,30, w oparciu o odpowiednio 13,26 i 0,31 w 2021 roku.Grupa osiągnęła wskaźnik częstotliwości w wysokości 13,05 w 2023 roku, co odpowiada spadkowi o 0,21 w porównaniu z 2021 rokiem. Wskaźnik ciężkości wyniósł 0,32, a liczba dni utraty pracy wzrosła we wszystkich krajach. W związku z tym nadal zobowiązujemy się do analizy incydentów oraz wprowadzenia konkretnych działań, aby również wskaźnik ciężkości się zmniejszył.
100%
8.Wspieranie kultury doceniania, zapewniając:
  • konkurencyjność wynagrodzeń poprzez diagnostykę wewnętrzną i zewnętrzną przeprowadzaną co dwa lata,
  • korzystanie przez co najmniej 85% pracowników Grupy z co najmniej jednego programu uznaniowego.
W cyklu 2021-2023 ocenialiśmy poziom konkurencyjności wynagrodzeń w porównaniu ze standardami w każdym kraju oraz dla każdej firmy, a także zapewnialiśmy regularne monitorowanie. Do końca 2023 roku 89% naszych pracowników otrzymało przynajmniej jeden środek uznania w postaci rocznej premii za wyniki i/lub systemu motywacyjnego.
100%

Kim są nasi pracownicy

Od 2022 roku jesteśmy największym pracodawcą w Polsce, zarówno wśród firm prywatnych, jak i spółek skarbu państwa. Na koniec 2023 roku zatrudnialiśmy 80 988 pracowników - prawie o tysiąc osób więcej niż w roku 2022.

W porównaniu z rokiem poprzednim umowy na czas nieokreślony podpisało ponad 3,8% pracowników więcej, a o 1,2% więcej pracowało w pełnym wymiarze godzin.

Jak przeprowadzamy rekrutację

W 2023 roku otrzymaliśmy ponad 400 000 aplikacji do pracy w Biedronce, z czego zatrudniliśmy 20 148 osób. W tym samym okresie odeszło od nas 19 154 osób. Wskaźnik rotacji w sieci wyniósł 24%.

Do potencjalnych pracowników docieramy z wykorzystaniem zróżnicowanych kanałów komunikacji online, offline oraz nośników in-store. Jednym z wiodących źródeł pozyskania kandydatów jest nasza strona karierowa www.pracawbiedronce.pl.

W 2023 roku zrealizowaliśmy trzecią edycję wielokanałowej kampanii employer brandingowej „Biedronka to MY. Codziennie”, znanej jako „Trzynastozgłoskowiec”. Kampania dotarła do szerokiej publiczności, obejmując 13,2 miliona osób poprzez radio, 6,6 miliona online oraz 13,5 miliona za pośrednictwem telewizji.

Wspieramy różnorodność

W Biedronce stawiamy na kulturę różnorodności, dbając o to, żeby każdy pracownik czuł się szanowany i wartościowy. Zapisy zapewniające poszanowanie dla różnorodności zostały zawarte w najważniejszych dokumentach obowiązujących w naszej spółce, przede wszystkim w „Kodeksie Postępowania Grupy Jerónimo Martins”. Dzięki temu nasza organizacja jest miejscem, gdzie różnorodność jest wartością fundamentalną, promującym inkluzywność i równość.

Nasz zespół to osoby w różnym wieku, o różnorodnym wykształceniu i pochodzeniu. Największą grupę wiekową stanowią pracownicy w wieku od 35 do 44 lat – 29 481 osób. Najliczniejszą grupę stanowią kobiety – 68 767, co stanowi 85% wszystkich pracowników. Kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla to 1533 osoby, z czego 53% (809) to kobiety. Natomiast w najwyższej kadrze zarządzającej udział mężczyzn wynosi 82%, a kobiet 18%.

Pracownicy tymczasowi

Na koniec 2023 roku współpracowaliśmy z 13 739 osobami, które nie były bezpośrednio zatrudnione, ale świadczyły pracę na rzecz sieci i wspierały nasze sklepy, centra dystrybucyjne i procesy logistyczne. Większość z nich była zatrudniona poprzez agencje pracy tymczasowej, podczas gdy inni byli naszymi partnerami biznesowymi.

Wspieramy transfer wiedzy między pokoleniami

Dbamy o rozwój uczniów i studentów, dzielimy się wiedzą oraz umożliwiamy młodym talentom poznanie branży handlowej od podszewki. Wszystkie działania związane ze środowiskiem szkolnym oraz akademickim prowadzimy pod szyldem Kampus Biedronki.

Programy realizowane w ramach Kampusu Biedronki:

Szkolimy z myślą o przyszłości

Nasze podejście w kwestii rozwoju pracowników i polityki szkoleniowej uległo przemianie. Przechodzimy od organizacji, która odgórnie ustala konkretne programy uczenia i rozwoju, do ekosystemu, w którym każdy pracownik stale doskonali swoje umiejętności, przejmując inicjatywę i biorąc odpowiedzialność za swój własny rozwój. Naszym celem jest tworzenie dynamicznej organizacji uczącej się, która zapewnia każdemu pracownikowi możliwości rozwoju na co dzień.

W 2023 roku każdy pracownik naszej sieci odbył średnio 53 godziny szkoleń.

Zapewniamy pracownikom rozwój poprzez dostarczanie nowoczesnej wiedzy z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi, zgodnie z najnowszymi trendami, umożliwiając szeroki i elastyczny dostęp do zasobów edukacyjnych. Nasza inwestycja w platformy edukacji cyfrowej, takie jak EduAkcja, umożliwia dotarcie z treściami szkoleniowymi i rozwojowymi do coraz większej liczby pracowników.

Dostęp do EduAkcji mają wszyscy pracownicy sieci ze wszystkich urządzeń, zarówno firmowych, jak i prywatnych, o dowolnej porze. Platforma udostępnia 5375 materiałów szkoleniowych obowiązkowych i opcjonalnych w różnych formatach, takich jak e-learning, wideo i dokumenty wspierające szkolenia stacjonarne, podcasty, materiały w formie pdf i artykuły.

Rozwój kompetencji zarządczych

Dążymy do tego, aby nasza firma była miejscem, gdzie pracownicy mają szerokie możliwości rozwoju, nie ograniczając się jedynie do wykonywania codziennych zadań. Zachęcamy ich do ciągłego kształcenia, zdobywania nowych umiejętności, doskonalenia już posiadanego doświadczenia oraz do wymiany wiedzy z innymi pracownikami w różnych sklepach czy działach. Dynamiczny rozwój organizacji wymaga koncentracji na rozwoju kadry liderskiej. W tym celu tworzymy i prowadzimy szeroki wachlarz programów, warsztatów, szkoleń na poziomie lokalnym i międzynarodowym.

Wybrane szkolenia z zakresu zarządzania:

Wzmacniamy rozwój i indywidualny wpływ

System ocen pracowniczych

System ocen pracowniczych pozwala na regularne monitorowanie i ocenę wyników pracowników, co wspiera ich rozwój zawodowy oraz identyfikację obszarów do poprawy. Kompetencje pracowników na stanowiskach menedżerskich podlegają corocznej ocenie w ramach procesu Performance Management Cycle (PMC). W 2023 roku w systemie PMC oceniono 1158 menedżerów.

Pozostali pracownicy, między innymi kierownicy sklepów i pracownicy sklepów, magazynu i biur niebędący menedżerami, podlegają ocenie pracy i potencjału w ramach rocznego Systemu Ocen Pracy i Planowania Rozwoju. Podczas spotkań poświęconych możliwościom dalszego rozwoju z pracownikami omawiana jest jakość wykonywanej przez nich pracy i planowany jest ich dalszy rozwój w naszej firmie. W 2023 roku awansowaliśmy 9490 osób – 8250 kobiet i 1240 mężczyzn.

Wynagradzamy sprawiedliwie i konkurencyjnie

Dbamy o atrakcyjność oferowanych wynagrodzeń, weryfikując je kilkakrotnie w ciągu roku, aby zapewnić ich dostosowanie do zmieniających się warunków rynkowych. Chcemy zapewnić sprawiedliwe i konkurencyjne płace, które odzwierciedlają wartość oraz zaangażowanie naszych pracowników.

Nasza polityka wynagrodzeń jest wzbogacona o dodatkowe świadczenia, które stanowią istotny element naszej strategii. W zależności od stażu pracy oraz zajmowanego stanowiska oferujemy pracownikom m.in. dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne (dla pracownika oraz rodziny) oraz polisę na życie. Uzupełnieniem tych świadczeń jest szeroka gama środków wsparcia rodzinnego i dobrego samopoczucia, które oferujemy pracownikom.

Wprowadzamy nowoczesne technologie

Komunikacja wewnętrzna

Dbamy o regularną, aktualną i dwukierunkową komunikację z pracownikami. W 2023 roku ze stron przeznaczonych dla pracowników – dlanaswjm.pl oraz ourjm.com – korzystało aktywnie 99% zatrudnionych. Obie strony przeszły audyt dostępności cyfrowej, przeprowadzony przez niezależną agencję zewnętrzną specjalizującą się w tych kwestiach. Portal pracowników biurowych (ourjm.com) został dostosowany do wymogów standardu WCGA wersja 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines).

Nowe technologie w rozwoju zawodowym pracowników

W Biedronce wykorzystujemy wirtualną rzeczywistość (VR) do szkolenia pracowników, co pozwala na realistyczne i angażujące symulacje prawdziwych sytuacji. W 2023 roku wyposażyliśmy w okulary VR 14 sklepów wdrożeniowo-szkoleniowych w regionie Warszawy. Korzystając z nich, pracownicy sieci mogą zdobywać praktyczne umiejętności wypieku pieczywa w bezpiecznym i kontrolowanym środowisku.

Wykorzystujemy technologię VR także do szkoleń dla menedżerów zarządzających zespołami. Platforma jAIn, oparta na najnowszym mechanizmie sztucznej inteligencji OpenAI, analizuje dane z systemów ocen pracowniczych. Dzięki temu AI może generować indywidualnie dopasowane plany rozwoju zawodowego, proponując działania zbliżające pracowników do ich aspiracji zawodowych lub pomagające im w pełnieniu obecnych ról.

Chronimy, zapewniając bezpieczne warunki pracy

Robimy wszystko, żeby praca w naszej sieci była bezpieczna. Posiadany przez nas System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy jest zgodny z normą ISO 45001:2018, będąc w ten sposób certyfikowany przez niezależny podmiot zewnętrzny, a wymogi BHP uwzględniono we wszystkich procesach biznesowych – w przygotowaniu, magazynowaniu, dystrybucji i sprzedaży towarów oraz pracy biurowej. System obejmuje wszystkie nasze 3369 lokalizacji – sklepy, centra dystrybucyjne, biura, ale również̇ Fabrykę Zup „Z Naszej Kuchni”.

Każdy pracownik naszej sieci odbywa wstępne i okresowe szkolenia BHP, których częstotliwość i zakres są zgodne z wymogami prawa oraz z „Procedurą szkoleń”. W 2023 roku w szkoleniach BHP wzięło udział 29 594 pracowników.

Urazy związane z pracą

Podobnie jak we wcześniejszych latach, w roku 2023 nie odnotowaliśmy żadnego wypadku śmiertelnego ani wśród naszych pracowników, ani wśród osób pracujących dla nas na innych zasadach. Wśród osób zatrudnionych na umowach o pracę, miało miejsce 1 461 wypadków, a wśród osób niebędących pracownikami zarejestrowano 40 wypadków.

Działamy na rzecz równowagi pracy i życia osobistego

Wybrane programy z zakresu dbania o zdrowie i równowagi pracy i życia osobistego

Regularnie wprowadzamy programy propagujące zdrowy styl życia i dostęp do badań profilaktycznych. W 2023 roku zaprosiliśmy pracowników do nowej formuły cieszącego się dużym zainteresowaniem programu Razem zadbajmy o zdrowie, który realizujemy od 2004 roku. W tej edycji każdy pracownik otrzymał indywidualny kod na diagnostyczne badania krwi, które można było zrealizować w wybranej placówce. Pakiet badań był bardzo atrakcyjny i obejmował m.in. markery nowotworowe, witaminę D3, hormony i inne ważne parametry zdrowotne, a program był dostępny dla wszystkich naszych pracowników. Efekty tej inicjatywy to 33 000 przebadanych pracowników (40% wszystkich pracowników) w zaledwie 100 dni.

Program Biedronkowa Akademia Zdrowia odpowiada na potrzeby pracowników zatrudnionych w biurach oraz centrach dystrybucji, w szczególności te związane z dolegliwościami ze strony układu mięśniowo-szkieletowego i koncentruje się na zapobieganiu chorobom zawodowym. Oferuje szkolenia z zakresu zdrowia i bezpieczeństwa prowadzone przez fizjoterapeutów, którzy uczą pracowników, jak zapobiegać problemom układu mięśniowo-szkieletowego, a także zapewnia wizyty u fizjoterapeutów oraz codzienne ćwiczenia rozgrzewkowe.

Wspieramy pracowników i ich rodziny

Oferujemy zróżnicowane programy wsparcia, które mają na celu poprawę jakości życia pracowników i ich najbliższych. Nasza pomoc obejmuje wszystkich pracowników, zwłaszcza tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej lub doświadczają znacznego pogorszenia stanu zdrowia albo sytuacji materialnej. W roku 2023 przeznaczyliśmy na programy pracownicze ponad 156 mln zł.

Mali Bohaterowie i turnusy rekreacyjno-rehabilitacyjne
Mali Bohaterowie i turnusy rekreacyjno-rehabilitacyjne

Program wsparcia dla dzieci pracowników, które borykają się z poważnymi, długotrwałymi problemami zdrowotnymi, a w szczególności posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności. Pomoc może zostać przyznana jako zapomoga finansowa lub rzeczowa, np. dofinansowanie do wyjazdu na turnus dla niepełnosprawnego dziecka wraz z opiekunem.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 467 pracowników i 497 dzieci

Wsparcie w chorobie
Wsparcie w chorobie

Program „Wsparcie w chorobie” to inicjatywa zapewniająca zapomogi na leczenie i rehabilitację dla pracowników z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności lub dotkniętych poważną chorobą zagrażającą życiu. Program powstał z połączenia dwóch inicjatyw: „Wracaj do Zdrowia” oraz „Sprawni z Biedronką”.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 226 pracowników

Wakacje z Biedronką
Wakacje z Biedronką

Dofinansowanie do kolonii letnich dla dzieci w wieku 8-13 lat. Program „Wakacje z Biedronką” ma na celu wsparcie rodzin pracowników w organizacji wakacyjnego wypoczynku.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 873 pracowników i 1000 dzieci

Wyprawka szkolna dla pierwszoklasisty
Wyprawka szkolna dla pierwszoklasisty

Wyprawki szkolne dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole podstawowej.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 4211 pracowników i 4257 dzieci

Wsparcie w trudnych chwilach
Wsparcie w trudnych chwilach

Bezzwrotna zapomoga dla dzieci zmarłych pracowników, aby wesprzeć je w trudnych momentach.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 11 dzieci

Zasilenia e-kodów pracowniczych
Zasilenia e-kodów pracowniczych

Zasilenia e-kodu umożliwiającego płatność za zakupy w sklepach Biedronka i Hebe.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 75 603 pracowników

Zapomogi dla pracowników w trudnej sytuacji
Zapomogi dla pracowników w trudnej sytuacji

Zapomogi dla najbardziej potrzebujących pracowników to program mający na celu wsparcie osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Program oferuje bezzwrotną zapomogę.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 5991 pracowników

Pożyczki na cele mieszkaniowe
Pożyczki na cele mieszkaniowe

Nieoprocentowana pożyczka na cele mieszkaniowe dla pracowników.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 6919 pracowników

Biedronka dla emeryta
Biedronka dla emeryta

Jednorazowe zasilenie e-kodu pracowniczego lub zapomoga dla emeryta/rencisty – byłego pracownika Biedronki.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 59 emerytów, byłych pracowników Biedronki

Pakiet świąteczny
Pakiet świąteczny

Świąteczne paczki dla pracowników i ich dzieci oraz świadczenie finansowe w postaci zasilenia e-kodów pracowniczych.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 82 100 paczek dla dzieci, 82 300 paczek dla pracowników, 79 002 zasilenia e-kodów na zakupy świąteczne

Dzień Dziecka z Biedronką
Dzień Dziecka z Biedronką

Poczęstunek z okazji Dnia Dziecka, w skład którego wchodziły zdrowe przekąski, a opakowanie kartonowe po rozłożeniu tworzyło ogromną grę planszową z łamigłówkami.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 51 000 dzieci

Narodziny z Biedronką
Narodziny z Biedronką

Wyprawki dla noworodków i ich rodziców. Program „Narodziny z Biedronką” ma na celu wsparcie rodzin w pierwszych chwilach po narodzinach dziecka, zapewniając niezbędne artykuły.

Liczba beneficjentów w 2023 roku: 2695 pracowników i 2720 dzieci

Promujemy inkluzywność

W sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach naszej sieci pracują osoby pochodzące z różnych krajów. Na koniec roku zatrudnialiśmy ponad 3400 pracowników z zagranicy na umowę o pracę, co stanowiło blisko 4% naszego personelu. 88% z nich to osoby narodowości ukraińskiej, ale pracują u nas także osoby z obywatelstwem białoruskim, rosyjskim, portugalskim i mołdawskim.

W firmie działa trzech koordynatorów ds. rekrutacji cudzoziemców, po jednym dla każdego makroregionu, którzy wspierają pracowników z zagranicy we wszelkich kwestiach związanych z zatrudnieniem, w tym w weryfikacji dokumentów, uzyskaniu zezwolenia na pobyt czasowy i pracę oraz zapewnieniu legalności pobytu i pracy w JMP SA.

Postępujemy etycznie

Szanujemy i wspieramy prawo wszystkich pracowników do zrzeszania się w związkach zawodowych. Uznajemy znaczenie związków zawodowych jako istotnych partnerów w dialogu społecznym, który ma na celu poprawę warunków pracy i ochronę praw pracowników. Dialog jest prowadzony regularnie co kwartał, niezależnie od ewentualnych sporów. Za kontakt z przedstawicielami pracowników odpowiada osobna komórka organizacyjna, a dialog prowadzony jest zgodnie z „Polityką dotyczącą Związków Zawodowych”. W firmie funkcjonują 4 organizacje związkowe.

Nasze zaangażowanie na rzecz wysokich standardów integralności i etyki opiera się na poszanowaniu praw człowieka, obowiązujących praw w Polsce oraz stosowaniu odpowiednich międzynarodowych praw i wytycznych, w tym Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy oraz m.in. wytycznych OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) dla przedsiębiorstw wielonarodowych.

Umożliwiamy wszystkim pracownikom kontakt z Biedronką ̨poprzez Biuro Obsługi Pracowników (BOP). Biuro jest niezależne od pozostałych struktur spółki i ma zagwarantowaną bezstronność́ działania. Pracownikom kontaktującym się z Biurem zapewniamy poufność oraz ochronę przed jakimikolwiek działaniami odwetowymi w związku ze zgłaszanymi w dobrej wierze sprawami.

Poprzednia strona

Poszanowanie środowiska naturalnego

Następna strona

Wspieranie lokalnych społeczności