Gdzie wyrzucić karton po mleku? Czy folia po chipsach nadaje się do recyklingu? Co zrobić z torebką po budyniu albo z tacką po mięsie? Jaki jest właściwie sens sortowania odpadów w domach? No i kim jest Sorteusz?
Aktywne działanie na rzecz budowania efektywnego systemu selektywnej zbiórki i wyeliminowania odpadów opakowaniowych ze strumienia zmieszanych odpadów komunalnych to cel, który przyświecał powstaniu aplikacji. Widząc, że konsumenci poszukują wiedzy na temat właściwego sortowania odpadów w sieci, przy jednoczesnym braku dostępu do kompleksowego źródła takich informacji, postanowiliśmy wspólnie ten problem rozwiązać, tworząc odpowiednie narzędzie, które dodatkowo angażuje, edukuje i pozwala konsumentom je współtworzyć.
Magdalena Dziczek, autorka aplikacji
Wspieranie i rozwijanie proekologicznych zachowań wśród konsumentów sieci Biedronka stanowi jeden z filarów strategii ochrony środowiska firmy. Już wcześniej wprowadzone zostały piktogramy segregacji na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki, aplikacja stanowi ich uzupełnienie. Tradycyjne narzędzia edukacyjne są bardzo ważne, jednak nie dość efektywne, dlatego wymagają wsparcia nowoczesnymi rozwiązaniami.
Natalia Przybytkowska, menedżerka ds. Ochrony Środowiska w sieci Biedronka