92% produktów spożywczych kupowanych przez naszą sieć pochodzi od lokalnych dostawców. Kierujemy się prostą zasadą: zawsze kiedy to możliwe – kupuj lokalnie. Kontraktowanie dostaw od lokalnych firm i przedsiębiorstw ma wiele zalet. Po pierwsze – rozwijamy gospodarczo kraj i regiony, w których działamy. Po drugie – odległości pomiędzy producentem a naszymi centrami dystrybucji lub bezpośrednio sklepami są mniejsze, co ma ogromne znaczenie dla zużycia paliw oraz emisji CO2 w transporcie. Po trzecie – lokalne produkty spożywcze mogą dotrzeć do nas szybciej, więc napewno będą świeże.

Wspierając lokalnych dostawców, promujemy lokalne produkty. W 2021 roku działania takie miały formę akcji „Kochajmy, co nasze”. Klienci naszych sklepów mieli okazję spróbować produktów pochodzących z różnych regionów Polski. Oferowaliśmy specjały pochodzące z Kaszub i Pomorza, Wielkopolski oraz polskich gór. Informacje o akcji pojawiły się w lokalnych mediach, a do reklam promujących „Kochajmy, co nasze” zaprosiliśmy panie z wybranych Kół Gospodyń Wiejskich z wymienionych regionów Polski. Ich fotografie w tradycyjnych strojach regionalnych pojawiły się również w gazetce promocyjnej, na plakatach, w komunikacji digitalowej i na naszej stronie internetowej oraz w prasie lokalnej danego regionu i portalach internetowych.
Wspieramy naszych lokalnych dostawców również w trudnych sytuacjach. W czerwcu 2021 roku zdecydowaliśmy się odkupić 156 ton kapusty od rolników z podkrakowskiej gminy Igołomia-Wawrzeńczyce, w której potężne gradobicie uszkodziło zewnętrzne liście kapusty. Ponieważ jednak te liście i tak zwykle usuwa się po zakupie, kapusta była pełnowartościowa i nasi klienci mogli bez ograniczeń wykorzystywać ją do celów kulinarnych.
Pod koniec sierpnia 2021 roku na terenie całego kraju spadły ulewne deszcze, które zaszkodziły dojrzewającym śliwkom węgierkom. Szczególnie mocno dotknięte zostały okolice Opola, Szydłowa i Grójca. To właśnie tam nasza sieć kupiła około 200 ton delikatnie zmarszczonych węgierek, w zupełności zdatnych do spożycia, o pełni walorów smakowych i odżywczych, jednak często odrzucanych przez sieci handlowe ze względu na wygląd. W ten sposób pomogliśmy ponad 50 rolnikom z różnych części kraju, poszkodowanym w skutek intensywnych opadów deszczu.
Dodatkowo pod hasłem „Przyroda wie, co robi” sieć Biedronka od początku sierpnia 2021 roku sprzedawała niewybarwioną paprykę, ale w pełni wartościową i równie smaczną. Brak jednolitego koloru pojawia się najczęściej na początku i na końcu sezonu, gdy rośliny mają mniej sprzyjające warunki do wzrostu z racji niewystarczającej ilości czasu i słońca, by w całości wybarwić wszystkie papryki.

Hitem sprzedaży lata w 2021 roku w naszych sklepach okazały się arbuzy, uprawiane przez jednego z naszych dostawców z Mazowsza. Pyszne, soczyste arbuzy były znacznie słodsze od importowanych i szybko znalazły uznanie wśród naszych klientów. Dostawca arbuzów – lokalny rolnik z województwa mazowieckiego – współpracuje z siecią Biedronka od lat. Wcześniej dostarczał głównie truskawki, maliny i borówki. Pomysł na uprawę arbuzów podsunął mu jeden z pracowników naszego działu jakości produktów świeżych i bezpieczeństwa żywności.