W Biedronce jesteśmy świadomi, że właściwy sposób żywienia ma kluczowy wpływ na dobre zdrowie i jakość życia oraz leży u podstaw sukcesu wielu celów zdefiniowanych w ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Niezmiennie od 2014 roku poprawiamy skład i profil odżywczy produktów naszych marek własnych.
Dokonujemy reformulacji, czyli poprawy składu produktów poprzez m.in. zmniejszanie zawartości takich składników jak sól, cukier czy tłuszcz, których nadmierne spożycie może prowadzić do rozwoju chorób dietozależnych. Co istotne, w naszych działaniach często wyprzedzamy rynek i obowiązujące regulacje prawne.

Jednocześnie z satysfakcją obserwujemy stopniowy wzrost zainteresowania prostym składem produktów w oparciu o naturalne składniki. Trend tzw. clean label jest spójny z naszą wizją – uważamy, że im prostszy skład produktu, tym lepszy. Zamieniamy cukier na m.in owoce; sól na np. przyprawy i rezygnujemy z „kontrowersyjnych” składników. W 2021 roku 93% produktów marki własnej oraz z 99% produktów świeżych w piekarnictwie było wolnych od barwników innych niż te naturalnego pochodzenia. Dodatkowo 89% produktów marki własnej było wolnych od sztucznych wzmacniaczy smaku. Dotyczy to 100% surowców piekarniczych, mięsa, owoców i warzyw oraz ryb.

W szczególny sposób traktujemy produkty dla dzieci. Jeśli opakowanie produktu sugeruje, że jest on przeznaczony dla dzieci – przedstawia na przykład obrazki ze zwierzętami– stosujemy zaostrzone wymagania. Zgodnie z polityką Biedronki produkty dedykowane dzieciom są bez dodatku utwardzonych olejów i tłuszczów roślinnych, fosforanów, syropu glukozowo-fruktozowego, substancji konserwujących, słodzików, sztucznych barwników i aromatów.

Jesteśmy przekonani, że poprawa składu i wartości odżywczej naszych produktów to jedno z naszych najważniejszych zadań bezpośrednio przekładających się na pozytywny wpływ na zdrowie klientów. Wierzymy, że potrafimy to zrobić nie wbrew gustom, ale z uwzględnieniem potrzeb i nawyków żywieniowych polskich konsumentów.